המלחמה באפליה: "חפשו בבוידם – הוציאו הקושאנים"

    היכן היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט? למה זכות היהודים לא נאכפת? האם זו אפליה סלקטיבית? אני בטוח שיש עוד קרקעות כאלה שבידי יהודים. אני קורא לכל מי שיש בידו קושאן שיעלה צילום כאן בדף או שישלח לי בהודעה פרטית
    שלמה בן יוסף 1 Comment on המלחמה באפליה: "חפשו בבוידם – הוציאו הקושאנים"

    בעקבות העיסוק בפינוי עמונה וחוק ההסדרה, פנתה אל המשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ, משפחה יהודית שבבעלותה קרקע בירושלים וברשותה קושאן המעיד על בעלותה • זה הביא לו רעיון

    היכן היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט? למה זכות היהודים לא נאכפת? האם זו אפליה סלקטיבית? אני בטוח שיש עוד קרקעות כאלה שבידי יהודים. אני קורא לכל מי שיש בידו קושאן שיעלה צילום כאן בדף או שישלח לי בהודעה פרטית
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות העיסוק בפינוי עמונה וחוק ההסדרה, פנתה אל המשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ, משפחה יהודית שבבעלותה קרקע בירושלים וברשותה קושאן המעיד על בעלותה.

    הקרקע שבקושאן שייכת ליהודים ונתפשה על ידי ערבים וכך זכות קניינם הבסיסית של המשפחה היהודית נשללה.

    לאחר פניית המשפחה לקלמנוביץ, החליט המשנה לראש העיר לצאת בקריאה לציבור לחפש ולמצוא קושאנים ישנים המוכיחים כי ישנן קרקעות רבות בבעלות יהודית שנגזלו וגורמי האכיפה של מדינת ישראל לא החזירו אותם לבעליהם החוקיים.

    בקריאתו, כותב קלמנוביץ בעמוד הרשת החברתית שלו "חפשו בבוידם-הוציאו את הקושאנים" ומוסיף "די עם אפליית בעלי קרקעות יהודים מול בעלי קרקעות ערבים.

    "היכן היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט? למה זכות היהודים לא נאכפת? האם זו אפליה סלקטיבית?

    "אני בטוח שיש עוד קרקעות כאלה שבידי יהודים. אני קורא לכל מי שיש בידו קושאן שיעלה צילום כאן בדף או שישלח לי בהודעה פרטית".

    בנוסף מציין קלמנוביץ כי "לאור העיסוק הגובר בהסדרה ובמתן פיצויים, חייבים להכליל את הקושאנים שיהיו חלק מחוק ההסדרה. כך החוק יחול גם על בעלי קרקעות יהודיים בירושלים שימסרו את הקושאנים ללשכת היועץ המשפטי ואז יחולו גם עליהם חוקי ההסדרה והפיצוי. ישנה אפליה באכיפה של תביעת הערבים בקרקעות עמונה ויו"ש מול חוסר האכיפה של קרקעות בבעלות יהודית בירושלים ואת זה בידנו לשנות".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ודאי שיש כאלה קושאנים, למשל קרקעות של ההקדש של הקהילה היהודית בחברון
      יש קושאנים (שתצלומיהם מפורסמים גם בכל מיני ספרים ידועים) כאשר מי שהחזיק בקושאנים אלו
      היה ראש ההקדש הרב בז'יו זצ"ל, היום יש על קרקעות אלו בתים של ערבים